

En email-kampagne uden respons. Det findes ikke værre. Her har du kæmpet med at skrive det rigtige indhold og præsentere dine produkter rigtig godt. Og så er der ikke nogen, der vil læse med. Du kender helt sikkert følelsen af dette spildte arbejde, hvis du har prøvet at sælge gennem emails.
Eller også sælger du ikke gennem emails, men prøver at få hul igennem ved hjælp af sponsorerede opslag på sociale medier? Så har du sikkert været ramt af en lignende følelse.
Men faktum er, at hvis du gør det rigtigt, kan email blive en af dine mest effektive salgskanaler.
Email marketing er en af de mest effektive salgskanaler – hvis du gør det rigtigt
Email marketing er en af de salgskanaler med det højeste afkast pr. investeret marketingkrone. Det kræver dog at du ved, hvad du gør. Men det behøver du ikke at vide selv – det kan en virksomhed som poetype hjælpe dig med at organisere.
Hjertet i email-marketing er at skabe godt online indhold, som er relevant for din målgruppe. Det starter du med at promovere på sociale medier, på din egen hjemmeside eller i fora, hvor du ved at dine potentielle kunder kommer. I det indhold opfordrer du til, at læserne kan skrive sig op til dit nyhedsbrev, hvis de vil have flere relevante budskaber.
Så har du lov til at kontakte dem, så nu kan du organisere automatiserede email-flows, der følger op på de dele af indholdet, som taler særligt til den enkelte modtager, så du hjælper dem frem til at købe et af dine produkter.
Det er i virkeligheden enkelt, men i praksis er der mange faldgruber. Så gør det sammen med en partner: Det giver de største chancer for succes.
Email marketing forenkler din salgsproces
E-mail marketing er en fantastisk måde at forenkle din salgsproces. Det giver dig mulighed for at nå et stort antal mennesker, hurtigt og nemt. Du kan nemt målrette dine budskaber mod en bestemt målgruppe og sende dem personlige beskeder. Du kan også følge op på, hvor vellykkede dine kampagner er, og foretage justeringer for at forbedre fremtidige kampagner.
Samlet set er e-mail marketing en effektiv måde at forenkle din salgsproces. Det giver dig mulighed for hurtigt at nå ud til et stort publikum, følge op på dine kampagner og opbygge relationer med potentielle kunder. Dette kan hjælpe dig med at spare tid og ressourcer, samtidig med at dit salg forbedres.